• Навчальна дисципліна є нормативною, входить до спеціальності 6.010100 «Педагогіка та методика середньої освіти. Фізична культура».

    Загальна кількість годин – 54 год. / 1,5 кредита ECTS, з них:

    Лекцій – 14 год., практичних занять – 16 год., самостійної роботи – 24 год.

    Форма підсумкового контролю – іспит.

    Викладають дисципліну: доц. Цигикало О.В., проф. Христич Т.М

    Самореєстрація: Спортивна морфологія
  • „Фітнес з методикою викладаня”

    Дисципліна „Фітнес з методикою викладаня”
    спрямована на  формування у студентів  професійно-педагогічних знань, умінь і навичок необхідних для викладання сучасних напрямків фітнесу.

    Навчальний курс орієнтовано на тісний взаємозв’язок із змістом викладання курсу «Теорії і методики фізичного виховання», «фізіології»,  «педагогіки», «психології» та інших теоретичних дисциплін і складається з таких  частин:

    1. Фітнес, як система оздоровлення організму людини;
    2. Аеробні кардіопрограми;
    3. Фітнес -програми силової спрямованості;
    4. Фітнес- програма «Розумне тіло».

    Метою вивчення дисципліни «Фітнес» є ознайомлення студентів з тенденціями розвитку сучасних технологій оздоровлення населення засобами оздоровчого фітнесу, а також озброєння їх теоретичними знаннями відносно програмування різних видів фітнес-програм, визначення особливостей впливу кожного з них на організм тих, хто займається.

    Основні завдання курсу:
    - ознайомлення з технікою виконання специфічних засобів різних видів фітнес-програм ;
    - засвоєння  форм та методів контролю і самоконтролю на заняттях з фітнесу;
    - ознайомлення з шляхами попередження травм на оздоровчих заняттях;
    - оволодіння методикою організації та проведення занять з фітнесу з різними групами населення;
    - ознайомлення з методичними аспектами побудови занять з оздоровчого фітнесу.

    Програма передбачає: написання рефератів, самостійну науково-дослідну роботу студентів. Систематизована пізнавально-організаційна робота сприятиме ґрунтовному осмисленню значного теоретичного матеріалу.

    Студент повинен знати:

    1. Теоретичний матеріал в обсязі програми.
    2. Значення і місце фітнесу у системі фізичного виховання.
    3. Структуру занять з оздоровчого фітнесу.
    4. Характер дозування навантаження та розподіл засобів в різних частинах фітнес заняття .
    5. Перелік потенційно-небезпечних з точки зору травматизму вправ.
    6. Особливості добору музичного супроводу для проведення занять.
    7. Методи дозування навантаження.
    8. Методика навчання аеробним вправам на фітнес заняттях.
    9. Вимоги до знань і умінь  тренера з фітнесу.

    Студент повинен уміти:

    1. Складати комплекси вправ для проведення занять з аеробіки та поєднувати їх у блоки та зв’язки.
    2. Підбирати інвентар та обладнання для занять з фітнесу.
    3. Оцінювати стан здоров’я, фізичну та функціональну підготовленість тих хто займається.
    4. Надавати першу допомогу.
    5. Використовувати спеціальну термінологію жестів для управління групою в процесі проведення заняття.
    6. Володіти коректною технікою виконання вправ аеробної хореографії.
    7. Складати  фітнес-програми для занять з певними цільовими групами населення.
    8. Проводити заняття з фітнесу.

    Вивчення курсу завершується заліком у 6 семестрі.

    Самореєстрація: Фітнес-технології
  • „ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ”
    (ЗЛ)

    Дисципліна нормативної частини циклу природничо-наукової підготовки для спеціальностей 6.010201 “Педагогіка та методика середньої освіти. Фізична культура ” та 6.010203 “Здоров’я людини” освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр”.

    Загальна кількість годин – 162 год. / 4,5 кредитів ECTS: із них:
    -    практичних занять – 54год.,
    -    самостійної роботи – 108год.,
    -    форма підсумкового контролю: – залік.

    Мета навчальної дисципліни: надати студентам систематизованих теоретичних знань, практичних навичок й вмінь, які необхідні для розробки заходів спрямованих на збереження і зміцнення здоров’я, гармонійний розвиток дітей і підлітків, дотримання гігієнічних норм і вимог. Особливо актуальною стає медична підготовка педагога в випадках, коли від грамотного й своєчасного втручання дорослих залежить життя дитини.
    Завдання курсу:
    - підготувати педагогів, здатних забезпечити всебічний розвиток дитини як особистості й найвищої цінності суспільства;
    - створити цілісну систему медичної підготовки майбутніх педагогів з урахуванням досвіду й тенденцій педагогічної освіти;
    - сформувати в майбутніх педагогів усвідомлення щодо моральної та юридичної відповідальності за стан здоров’я й збереження життя учнів;
    - проводити з учнями освітню профілактичну роботу з основ медичних знань;
    - забезпечити збереження життя й здоров’я учнів шляхом своєчасного розпізнавання різних хвороб а також надання долікарської допомоги у разі травм і нещасних випадків;
    - проводити профілактичні заходи щодо розповсюдження інфекційних захворювань у навчальних закладах, акцентуючи увагу на соціально небезпечних інфекціях: СНІД, вірусний гепатит, туберкульоз та венеричні хвороби;
    - забезпечити психологічну адаптацію до надання долікарської допомоги в екстремальних ситуаціях.
    Самореєстрація: Основи медичних знань (ЗЛ)
  • Дисципліна „Спортивна медицина” передбачає засвоєння студентами знань про морфо-функціональні зміни в організмі спортсмена (на клітинному, тканинному, органному і системному рівнях його організації), які проходять в процесі занять спортом.

    Навчальна дисципліна належить до професійно-орієнтованих дисциплін. Вона спрямована на розвиток професійної ерудиції, широкого наукового світогляду, стимулювання пізнавального й професійного інтересу, науково-дослідної діяльності студентів

    Програма навчальної дисципліни “Спортивна медицина“ укладена згідно з Освітньо-професійною програмою державного стандарту вищої освіти галузі знань 0102 «Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини».

    Самореєстрація: Спортивна медицина
  • Спортивно-оздоровча робота в таборах відпочинку
    Навчання проводиться у формі лекційних та семінарських занять. Актуальність та необхідність вивчення курсу „Спортивно-оздоровча робота в таборах відпочинку” для студентів напрямів підготовки 6.010201 „Фізичне виховання” та 6.010203 "Здоров'я людини" зумовлена тим, що після навчання фахівців галузі знань 0102 «Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини» можуть працювати педагогами з фізичного виховання, інструкторами з фізичного виховання, інструкторами з плавання, організаторами спортивно-оздоровчої роботи в навчальних закладах різного типу, в т.ч. – у спортивно-оздоровчих таборах відпочинку.
    Навчальний курс належить до дисциплін вільного вибору студента циклу професійної та практичної підготовки.
    Загальна кількість годин та кредитів ECTS: 
    72 год. / 2 кредита ECTS із них:
    Лекційних: 18 год.
    Семінарських занять: 16 год.
    Самостійної роботи: 38 год.
    Форма підсумкового контролю:
    залік – для напряму підготовки «Здоров’я людини»;
    екзамен – для напряму підготовки «Фізичне виховання» (спеціалізація «Спортивно-масова робота. Туристична діяльність».

    Самореєстрація: Спортивно-оздоровча робота у таборах відпочинку