Кафедра військової підготовки
Кафедра фізичної культури та основ здоров’я
...ра теорії та методики фізичного виховання і спорту
Фізична реабілітація
Кафедра фізичного виховання
Кафедра безпеки життєдіяльності
Потокові курси
Вступ до магістратури
Анатомія людини
- Teacher: Яна Федорівна Ротар
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Теорія і методика фізичного виховання» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра Спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є: загальні закономірності навчання рухових дій, розвиток фізичних якостей і побудова та управління процесом фізичного виховання.
Міждисциплінарні зв’язки: анатомія, фізіологія, метрологія, психологія, педагогіка.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- 1. Предмет теорії фізичного виховання. Загальні основи побудови процесу фізичного виховання.
- 2. Основи методик навчання руховим діям та розвитку фізичних якостей. Планування та контроль у фізичному вихованні.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни є вивчити загальні основи теорії і методики фізичного виховання, які розповсюджуються на широку галузь застосування (спорт, базова фізична культура, оздоровча фізична культура для осіб різних вікових груп). Навчальна дисципліна «Теорія і методика фізичного виховання школярів» (ТМФВ) є профілюючою у професійній підготовці фахівців з фізичної культури і спорту. Це інтегральна дисципліна, яка включає знання з анатомії, фізіології, метрології, психології, педагогіки та ін.
«Загальні основи теорії і методики фізичного виховання» є розділом вказаної навчальної дисципліни, він орієнтований на узагальнення специфічних теоретико-методичних закономірностей фізичного виховання, які розглядаються в структурі спортивно-педагогічних, психолого-педагогічних, соціальних та медико-біологічних дисциплін, а також спортивної підготовки.
1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни є визначити предмет і зміст теорії і методики фізичного виховання, наукові напрями якого обумовлюють використання загальних закономірностей розвитку організму в онтогенезі, адаптації організму людини до умов навколишнього середовища, що змінюються, розвиток оздоровчого ефекту під час виконання фізичних вправ, формування потреби людини у здоров’ї і можливість її задоволення у процесі фізичного виховання; різні форми засобів і методів фізичного виховання для вирішення широкого кола завдань з різними віковими контингентами; загальні закономірності навчання рухових дій, розвиток фізичних якостей і побудова та управління процесом фізичного виховання.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- методологічні та теоретичні основи побудови педагогічного процесу фізичного виховання;
- законодавчі та програмно-нормативні засади фізичного виховання;
- теоретико-методичні основи організації фізичного виховання в установах системи фізичного виховання;
- основи побудови процесу навчання руховим діям і розвитку фізичних якостей;
- зміст, засоби та методи фізичного виховання;
- основи планування та педагогічного контролю у фізичному вихованні.
вміти :
- творчо використовувати отримані знання з ТМФВ при вирішенні педагогічних, навчально-виховних, науково-методичних завдань;
- визначати завдання фізичного виховання;
- володіти основами методик навчання руховим діям та розвитку фізичних якостей;
- володіти методами наукових досліджень з проблем ТМФВ.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 150 годин/ 5 кредитів ECTS.